Alles over de Honda GL1800 Goldwing Tour 2021 - Nieuwsmotor - Kort, snel en gratis altijd het laatste motornieuws

2021-11-03 06:06:50 By : Mr. Nick Lin

De winnaar Gold Wing Tour, Honda's vlaggenschip in het toersegment werd in 2018 volledig vernieuwd met als kenmerken een grotere gewichtsbesparing, een dubbele wishbone voorwielophanging, een echte boxer zescilindermotor en een nieuwe DCT-versnellingsbak met 7 versnellingen. Vanaf 2021krijgt hij een grotere bagagecapaciteit, een nog comfortabele zitpositie, nieuwe zadelvulling en verbeterde audioinstallatie. De omvangrijke uitrustingslijst met ondermeer 7-inch TFT-scherm, gyrokompas navigatie, Apple CarPlay, Android Auto, elektrisch scherm, Smart Key-bediening, 4 rijmodi, HSTC en Hill Start Assist, zet zijn status ambassadeur voor nieuwe technologie nog eens dik in de verf. 

Sinds de introductie als 1000cc naked bike in 1975, is de Honda Gold Wing altijd het summum geweest van reizen op twee wielen. Het is tevens een motorfiets die zelf ook een hele lange weg heeft afgelegd. De afgelopen decennia is de gouden vleugel verworven in de inhoud van de cilinderinhoud, heeft betrekking op een duurzame, kwaliteit en comfort.

Vanaf 2018 is de Gold Wing, inspelen op de demografische evolutie en de motormarkt, radicaal afgeweken van wat een traditioneel updatetraject zou zijn geweest. De GL1800 Gold Wing en Gold Wing 'Tour' gingen naar een nieuwe richting uit en werden gloednieuw vanaf de wielen - lichter en wendbaarder. Als gevolg daarvan de Gold Wing 'Tour' onmiddellijk een grotere aantrekking bij een jongere generatie motorrijders die het model over het hoofd hebben gezien - van het gewoonweg nooit in plannen hebben genomen. In 2020 kreeg de Wing 'Tour' LED mist, grotere zadelbeugels en een aantal aan de vering en de wendbaarheid bij de standaardlichten als aanvullende aanvulling op het uitgesproken flat-six motorconcept dat het hart vormt van Honda's premium tourer. In 2021 wint de Gold Wing 'Tour' aan bagagecapaciteit en krijgt hij een comfortabele zadel en een audio-upgrade, wat zijn aantrekkracht nog meer voorstel.

De motor en het frame werden voor de Gold Wing 'Tour' in 2018 als een ontworpen om de nieuwe rijpositie naar voren te brengen en tegelijk een veel compactre motorfiets te creëren. Het aluminium balkenframe is geconstrueerd rond een dubbele wishbone voorvork, resulteert in het motorblok en neer beweegt in een meer verticaal vlak extra stijfheid en wrijving. De demping is elektrisch aanpasbaar.

De ultracompact gebouwde 24 kleps zescilindere vermogensafgifte. De toepassing van Throttle By Wire (TBW) technologie gebaseerd op 4 rijdersmodi: TOUR, SPORT, ECON en RAIN. De werking van het Dual Combined Brake System (D-CBS) verandert afhankelijk van de gekozen modus. Hill Start Assist (A) en (enkel in met het derde DCT) Idling Stop zijn aanzienlijk overschotten voor extra gebruik en verbeterde brandstofefficiëntie. Het Honda Selectable Torque Control (HSTC) laat de tractie op het achterwiel zien.

De handgeschakelde transmissie heeft 6 versnellingen, de DCT versie 7 versnellingen heeft. Daarbij worden het aangrijpen van de koppeling, de schakelsnelheid en de toerentalregimes van de schakelmomenten afgestemd op elke rijmodus. Hij beschikt ook over een voor- en achterwaartse kruipfunctie. De versie met handmatige bak maakt gebruik van dezelfde elektrische rijsysteem als in eerdere ontwerpen.

Op de Gold Wing 'Tour' ervaar je een totaal gevoel van vrijheid, waarbij puur rijplezier en prestaties enkel worden geëvenaard door het stijlvol ontwerp. De aërodynamisch vlotte kuip geleide de rijwind om de rijder heen, het elektrische scherm zich naar laat aanpassen. De bestuurders zadels bieden de hele dag door comfort aan rijder en duo en krijgen voor 2021 een nieuwe bekleding in suède en kunstleder. Tevens werd inclinatie van de ruggensteun gewijzigd voor een meer ontspannen zithouding. De opgewaardeerde luidsprekers bieden een, verbeterde Android-bediening, functies Smart- Android Auto en Bluetooth zorgen voor modern gebruik en connectiviteit.

Voor het modeljaar 2021 is de GL1800 Gold Wing 'Tour' verkrijgbaar in de volgende kleurstellingen: Gunmetal Black Metallic en Candy Ardent Red (enkel in combinatie met DCT).

Styling & Uitrusting • Strakke lijnen met een modern kantje trek de motorfiets onder het ontwerp • Voldoende bagagecapaciteit voor weekend, grotere 61 liter topkoffer • Nieuwebekleding in suède en kunstleder, ontspannen inclinatie van de ruggensteun en helling • Opgewaardeerde audiokwaliteit • Elektrisch windscherm in verstelbaar • Soepel werkt cruise control via Throttle (TBW) • 7 inch TFT-display toont rij-, navigatie- en audio-informatie • Apple CarPlay en Android Auto gebruik het van een smartphone mogelijk • Rondom LED-verlichting, LED mistlampen en zelfdovende richtingaanwijzers • Slimme sleutelbediening voor het starten en het openen van de koffers • Twee USB-C bekendmaking

De lijnen van de Gold Wing 'Tour' stralen een gepolijste, atletische autoriteit uit. De styling is die van een uniek silhouet waarbij de comfortverwachtingen worden gecounterd door de dynamische mogelijkheden van het rijwielgedeelte en de motor, met daarbij het traditionele premium niveau van pasvorm, afwerking en gebruikte materialen zoals mannen dat van een Gold Wing gewoon is. Het 'gezicht' is gedurfd vooruitstrevend, in combinatie met de compacte kuiptekent de Gold Wing 'Tour' voor een energieke frontale signatuur. De dragende lijn van het koetswerk en de verschillende functies van de koetswerkdelen. Een centraal element is de kuip, met zijn scherpe en solide vlakke oppervlakken, en zijn genuanceerde aërodynamische detaillering. Het is een visuele spanning toe die wijst op het potentieel aan prestaties.

Ook de motorfiets - de dubbele wishbone voorwielophanging, de zescilinder boxermotor, de uitlaten - is in al zijn functionele schoonheid te aanschouwen. De gecombineerde ontwerpelementen zorgen voor een geavanceerd niveau van techniek en elektronica

Ook het comfort, het warmtemanagement en – niet te vergeten - het controleren van de luchtstromen staan ​​hoog op de agenda van de Gold Wing 'Tour'. De kuipaliseert de luchtstroom rond de rijder en de duopassagier en zorgt voor een aangenaam verkoelend briesje. Een klein elektrisch dat de linker stuurhelft wordt bediend, biedt een uitstekende tegen de wind en resultaat bescherming een gevoel van ruimte en vrijheid wanneer de feitelijke datum is. De helling en hoogte van het scherm zijn traploos instelbaar. Als opties zijn een groter scherm, een volledig instelbare deflector voor de armen en het bovenlichaam, definitieve deflectoren voor de onderbenen en voeten verkrijgbaar.

Wat de zitpositie betreft een rijder en duopassagier aparte zadels. De rijder kan zich volledig gericht op het rijden met de motor. Het zadel van de rijder is comfortabel gemonteerd, het toch kan in het zadel te bewegen en gemakkelijk de voeten op de te zetten. Zowel de rijder als zadel kunnen genieten van een nieuwe en beroepsbekleding in suède en kunstbekleding; de inclinatie van de ruggensteun gaat van 16° naar een meer ontspannen 23°.

Alle verlichting is LED en dat geldt ook voor de dubbele LED miststralers op de Gold Wing 'Tour'. Het onderste gedeelte van de koplampen gebruik van 5 gepolijste optische lenzen om een ​​dimlichtsignatuur te creëren. Door gebruik te maken van het grootlicht (in het bovenste gedeelte) ontstaat een stereoscopische indruk. De voorste richtingaanwijzers zich in de spiegels en zijn zelfdovend; het systeem vergelijkt het snelheidsverschil tussen het voorwiel en het rekent wanneer het achter ten opzichte van de rijsituatie moet worden uitgeschakeld.

Linksonder op de snelheidsmeter weergegeven. Door middel van TBW klimt de machine naar de eerste snelheid en krijgt de cruisecontrole een ultrasoepel karakter, vooral bij het bergop rijden. Bij de modellen met handmatige versnellingsbak wordt door het intrekken van de koppeling of de rem of door het draaien aan het gashendel de cruisecontrole gedesactiveerd.

Bij de DCT-modus keert de Gold Wing 'Tour', wanneer de cruisecontrole wordt geactiveerd en uitgevoerde vertraging terug naar de vooraf uitgevoerde snelheid met een passend schakelschema.

Door het product instrumentarium ontstaat een unieke cockpit. Verschillende contrastarme kleuren met donkere tinten sieren de wijzerplaten, waarvan de perifere gebieden kegelvormige hellingen vormen om een ​​gevoel van diepte te creëren. Een ring met een metalen textuur omkranst elke dia, en de schaalverdelingen op in LED, wat zorgt voor diepte en een rustig, koel beeld.

Het 7-inch full colour TFT-scherm met vloeibare kristallen toont alle informatie voor de audio- en navigatiesystemen, daarna de rijmodi en de afstelling van de vering. De informatie in gedifferentieerde segment wordt weergegeven in een zeer functionele relevante, gezien de rijder alle gegevens met een minimum aan oogbewegingen in zich kan opnemen.

De helderheid wordt automatisch aangepast en de rijder kan ook kiezen uit 8 helderheidsniveaus. De bandenspanning wordt weergegeven als een numeriek getal in het linker benedengedeelte van de instrumenten. Op de middenconsole en de Smart Key prijkt trots het Gold Wing embleem. Het heldere twee kleurige chromen 3D- ontwerp de kracht en waardigheid van een leeuwenkop met de majestueuze vleugels van een adelaar, klaar om met open klauwen aan te vallen. De Smart Key activeert alle systemen van de motorfiets en bevat ook de noodsleutel. Het contactslot en het stuurslot kunnen worden in- of uitgeschakeld de Smart Key wordt gedragen.

Vanaf modeljaar 2021 krijgt de topkoffer 11 liter extra ruimte, die de totale bagagecapaciteit op 121 liter brengt. Exclusief ontworpen binnentassen staan ​​op de lijst. De bediening van de bagageruimte is eenvoudig. Met de Smart Key ontgrendel je met een simpele druk op de knop de koffers. Het is ook mogelijk om ze tijdelijk te ontgrendelen via de afstandsbediening; met de ontgrendelingsknop op de Smart Key krijgt de passagier directe toegang tot de koffers. Hydraulische kleppen zorgen ervoor dat het openen en soepel verlopen. Als u de oproep toets houdt, knipperen de lampjes.

De Gold Wing 'Tour' is compatibel met Apple CarPlay en Android Auto, zodat de bestuurder gebruik kan maken van gepersonaliseerde informatie en content op zijn smartphone, telefoonnummers en muzieken. Er is gemaakt van Bluetooth en er zijn twee USB Type-C-aansluitingen om op aan te sluiten.

De opgewaardeerde luidsprekers laten hun opvallende opmerken en bieden een uitstekende uitbreiding. Er is een bedieningspaneel voor de passagier beschikbaar om de rijervaring nog te veraangenamen. De wijzigingen zich op het bovenste gedeelte van de rechterkoffer en je andere kan het volume mee, een muziekbron kiezen van door snelspoelen.

Het navigatiesysteem wordt weergegeven op het 7-inch, fullcolor TFT LCD-scherm in het centrale gedeelte van het dashboard en bevat een gyrokompas - wat betekent dat de begeleiding ook in een tunnel wordt voortgezet. Een waypoint annuleren of thuisadres instellen tijdens het rijden is ook mogelijk. De kaarten worden bijgewerkt en een gedetailleerde reisplanning is geen enkel probleem aangezien je tot 99 verschillende waypoints kan invoeren. De inhoud van de brandstoftank bedraagt ​​21 liter met een brandstofverbruik van 5,5 liter/100 km.

Chassis • Gegoten aluminium frame met dubbele balk • Dubbele draagarm voor wielophanging en Pro-Arm achterwielophanging • Het dempingsniveau voor en achter verleden zich aan de geselecteerde rijmodus aan. • Achterste veervoorspanning elektrisch verstelbaar • ABS en Dual-Combined Braking System (D-CBS)

Het gevormde aluminium twin-beam frame van Gold 'Tour' is ontworpen om het motorblok strak te ontstaan; de structurele dikte is in elke sectie om al bij stapvoets rijden een soepele en stabiel rijgedrag te verkrijgen, van nu gaat om nauwe grondwegen in.  

Naast het naar voren duwen van het voorwiel onder volle belasting van de vering, een ander voordeel van de dubbele voorwielophanging het verminderen van de wrijving die bij een standaard telescopische voorvork ontstaat de binnenste en later poot op en neer schuiven in het vorkbeen (ingevolgen) het opvangen van oneffenheden en stuurinput). Alle asbussen die worden gebruikt voor de besturing en de vering zijn gelagerd, veroorzaakt de wrijving nog verder verliezen.

De stuurinput - via de dubbele vorkhouders - gescheiden van haar enkele schokdemper, het giermoment van de Gold Wing 'Tour' maakt hem wendbaar en gemakkelijk te sturen. Een geheel natuurlijk stuurgevoel krijgt. Balhoofdshoek en naloop zijn ingesteld op 30,5°/109mm, bij een wielbasis van 1695mm. De Gold Wing 'Tour' rekent rijklaar 385kg, de DCT-versie 390 kg.

Het Dual Combined Brake System (D-CBS) verdeelt de remkracht optimaal over de voor- en achterwielen. Het gebruik van een enkele, lichte ABS-modulator - geïntegreerd met de rem-ECU - houdt het gewicht van het remsysteem laag. Het systeem is ook gelinkt aan de gekozen rijmodus, waarbij de remkarakteristieken automatisch worden aangepast. De dubbele 320 mm schijven vooraan worden vastgegrepen door 6-zuigerremklauwen, de achterste 316 mm schijf door een 3-zuigerremklauw.

De Gold Wing 'Tour is voorzien van een Pro-achterbrug, die aan de bevestiging aan het frame is bevestigd. De rechterzijde dient als toegangspunt voor het uitvoeren van onderhoud. Dit laat een veel grotere ontwerpvrijheid toe, de machine uitgebreid te beheren en draagt ​​ook bij tot de stabiliteit. Pro-Link zorgt voor een progressieve vering en comfort. Overal waar mogelijk werden kogelgewrichten gebruikt om zoveel mogelijk torsie weg te nemen.

Het dempingsniveau wordt elektrisch aangepast aan de rijmodus. De stappenmotoren in de dempers voor en achteraan bedienen schokbewegingen bij de oliecirculatie geregeld wordt, de dempingskracht wordt aangepast aan de rijsituatie. De veervoorspanning achteraan wordt elektrisch aangepast. Los van de 4 rijmodi zijn er 4 instellingen voor de voorspanning in verhouding tot de belasting: enkele rijder met bagage, rijder met duo en rijder met duo en bagage. De instelling wordt weergegeven op het TFT-scherm en is aan de passagier via een schakelaar.

Motor • Zescilinder met horizontaal tegenover elkaar geplaatste cilinders (boxermotor), SOHC, 24-kleppen • Throttle By Wire (TBW) met 4 rijdersmodi voor vermogensafgifte op maat • Honda Selectable Torque Control (HSTC) • De rijmodi beheren ook de demping van de ophanging en de remkracht • Idling Stop en Integrated Starter Generator (ISG) op de DCT-versie • Hill Start Assist (HSA) • Handbediende 6-versnellingsbak met hulp-/slipperkoppeling en elektrische achteruit; DCT-versnellingsbak met 7 versnellingen

Om de rijkwaliteiten van het frame te kunnen benutten - werd de 1.833 cc-motor van de Gold Wing 'Tour' volledig hertekend. Nog als een zescilinder boxer met horizontaal tegenover elkaar geplaatste cilinders, maar wel met vier kleppen per cilinder in plaats van twee, veel compacter van formaat en 6,2 kg lichter.

Topvermogen van 93kW bij 5.500rpm, maximaal koppel van 170Nm bij 4.500rpm. De boring van 73mm komt overeen met de slag van 73mm; de linker en rechter cilinders hebben 4mm offset en de cilinderbussen zijn uit aluminium. De compressieverhouding is ingesteld op 10,5:1. De Unicam cilinderkoppen maken gebruik van een coaxiale tuimelaaras voor zowel de inlaat als de uitlaat. De inlaatkleppen worden bediend door een vingertuimelaar, de uitlaatkleppen door een roltuimelaar. De verbrandingskamers zijn 'pentroof' ontwerp met 4-kleppen. De inlaatpoorten zijn ontworpen om de 'cilinders' te bevorderen en zo de efficiëntie te verbeteren. De zuigerrompen zijn bekleed met een molybde wrijving te verminderen.

Throttle By Wire (TBW) motormanagement door 4 rijdersmodi om het karakter en het vermogen te veranderen, de basisinstelling voor comfort en vermogen. Deze modus geeft een directe 100% openingsverhouding tussen het gashendel en de vlinder van het gasklephuis, met de 'standaard' instelling van de demping en de krachtverdeling van voor- en achterrem. De SPORT heeft de hoogste gashendel-vlinderklepverhouding en levert een sterke acceleratie, met een stevigere demping en achterremdruk. De ECON-modus biedt een maximale zuinigheid en makkelijk aan te houden kruissnelheden, bij een lagere gashendel-vlinderklepverhouding en standaard instelling van demping en remkracht. RAIN draait de REG keert terug voor aangepast gebruik bij natte en gladde omstandigheden, met de laagste wijzer van de gashendel-vlinderklepverhouding, standaard rem vermogens en zachte ophangingskarakteristiek.

Honda Selectable Control) Koppel ook naadloos de tractie van het achterwiel, in alle rijomstandigheden, voor een extra portie rijvertrouwen. De mate waarin het systeem tussenkomt wordt via TBW aangepast aan de gekozen rijmodus.

Er zijn twee luchtinlaatkanalen vooraan links en achteraan rechts. Deze structuur structurele wervelingen wanneer de lucht wordt aangezogen - het resultaat is een gebruik van de volledige oppervlakte van luchtfilter en vermindering van de weerstand. De vormgeving van beide kanalen is ontstaan ​​​​aan de inlaatpulsen van het lagerenbereik van de motor, opgenomen in de respons het koppel van kleinere gasklepbewegingen wordt verbeterd. Het gebruik van één enkel gasklephuis versnelt de luchtstroom en verbeterde de respons. In harmonie met de diepe bastonen van de motorroffelen de dempers krachtig, zonder al te luid te klinken. De diameter van de uitlaat op twee van de cilinders wordt met 20% veroorzaakt, veroorzaakt het geluidsvolume.

De ISG (Integrated Starter Generator) ontwikkelt de generator en de startmotor in één component, waarbij de generator wordt gestart wanneer de stroom wordt verzonden. Het ISG is 2,4 kg lichter dan een standaard systeem. Voor de ISG-aandrijving worden schuine tandwielen gebruikt, het mechanische geluid wordt verminderd.

De belangrijkste kenmerken van Idling Stop zijn de ultrastille start van de motor met het gebruik van ISG, en het soepele startgevoel dat wordt bereikt door een combinatie van DCT en TBW. Bij het stoppen voor een verkeerslicht met Idling Stop aan, stopt de motor automatisch na 3 en stopt de motor bij het herstarten alleen maar aan het gas te draaien, waardoor de motor direct wordt gestart. Het systeem zo geregeld dat de DCT-leiding die de koppeling activeert bij het starten van de motor, het starten van de motor wordt, zodat het tijdsverloop vanaf het moment dat de rijder het gashendel opent tot aan de reactie wordt gewijzigd. Om een ​​​​eventuele abrupte reactie te ondervangen, laat TBW de gashendel geleidelijk aan opengaan wanneer je het gas openzet - en daarmee komt men de soepele acceleratie die verleden bij een Gold Wing 'Tour' . De Idling Stop kan met de rechter stuurschakelaar worden in- of uitgeschakeld.

Vertrekken op een helling begint met een afgeleide aan de hellingsgraad. Om dit te beginnen is de Gold Wing 'Tour' voorzien van Hill Start Assist (HSA) die kan worden beschreven als de DCT-versie. Bij het stoppen op een helling zorgt ervoor dat de remhendel er voor de ABS-modulator hydraulische druk naar de achterste remklauw stuurt. Bij het wegrijden - zelfs als de remhendel wordt losgelaten - houdt de hydraulische druk tijdelijk de remkracht ongeveer 3 seconden), zodat je bergop enkel op het gas kan vertrekken. Tijdens het gebruik wordt de HSA-indicator om de rijder te informeren.

De handgeschakelde 6-versnellingsbak is voorzien van een 'nokdemper' tussen de koppeling en de onderhandeling, schakelgeluiden worden verminderd en de kwaliteit/duurzaamheid van het schakelen wordt verbeterd. Een nok assist en minder schijven en minder hydraulische kracht in het mechanisme van de traditionele ontkoppelingskoppeling. Dit de belasting van de koppeling op de koppeling met 20% en laat terug schakelen om te starten; het slippermechanisme draagt ​​ook bij tot het terugschakelgevoel. De elektrische achteruitversnelling is bekend van het vorige ontwerp.

Dual Clutch Transmissie (DCT) • Derde generatie DCT met 7 versnellingen • Soepel en stil, met ultrasnel schakelen • In de wandelmodus kan de machine naar voren of naar achteren 'kruipen'. • De 4 rijmodi beheren ook DCT voor een optimale responsbaarheid • Geoptimaliseerde wenden bij lage snelheid Honda's DCT-technologie is nu aan het elfde productiejaar bezig en er zijn meer dan 140.000 met DCT geproduceerde Honda-tweewielers verkocht in Europa. Het levert consistent, naadloos schakelgedrag op en wordt al snel een tweede natuur in het gebruik. De DCT gebruikte twee koppelingen: de ene voor de start en de 1e, 3e en 5e, de andere voor de 2e, 4e en 6e, waarbij de hoofdas voor elke koppeling zich binnenin de andere zich voor een compacte verpakking bevindt.

Elke koppeling wordt onafhankelijk bestuurd door een eigen elektro-hydraulisch circuit. Wanneer er vooraf wordt gestart dan het systeem de automatische koppeling vooraf door het middel van de koppeling wordt gebruikt. De eerste koppeling wordt dan elektronisch ontkoppeld, de tweede koppeling simultaan wordt.

Het resultaat is een consistent, snel en naadloos gedrag. Omdat de koppeling de aandrijving van de aandrijving van de aandrijving en de andere versnelling overbrengt met een minimale van de aandrijving naar het achterwiel, worden schokken en transmissiereacties tot een minimum beperkt, het schakelen direct en vlot. Extra voordelen zijn de duurzaamheid (omdat de versnellingen niet kunnen worden beschadigd door verkeerd schakelen), de spanningsvrije vermoeidheid bij de worden en een groter vermogen om zich te concentreren op de rijlijnen, het remmen en de acceleratiepunten.

Het DCT-systeem biedt twee verschillende manieren van rijden: de automatische instellingen, met voorgeprogrammeerde schakelpatronen die continue de snelheid van het voertuig, de gekozen versnelling en het motortoerental aflezen om te bepalen wanneer er moet worden geschakeld, en de manuele instelling voor het schakelen met gebruik van de peddels op het linkerhandvat.

Met de derde generatie - en de eerste met 7 versnellingen - is de DCT bak van de Gold Wing 'Tour' speciaal ontworpen voor lange afstands cruisen; het enorm vooruit en vooruit en snel.

Het DCT-systeem is ook uitgegeven voor wendbaarheid bij lage snelheden, korte verhoudingen die schakelschokken met korte verhoudingen. Bij een snelheidsbereik liggen de overbrengingsverhoudingen verder uit elkaar om het motortoerental te verlagen. In elk snelheidsbereik is het comfort verbeterd, omdat het open- en afschakelen van superieure kwaliteit is.

Tijdens de ontwikkeling van de derde generatie zijn schakelgeluiden en -schokken met geluiddempende rubbers aan beide van de geleider en de hoofdarm krachtig contact tijdens het verminderen wordt krachtig.

Tussen de koppeling en de hoofdas is een veerdemper geplaatst om het koppel in de hoofdrichting te verminderen en te schakelen bij het geluid en de veroorzaakt door het contact tussen de koppeling en de hoofdas te verminderen.

De DCT van de Gold Wing 'Tour' is voorzien van een wandelmodus van 1,8 km/u vooruit en 1,2 km/u achteruit, direct te bedienen met een /- schakelaar op de linker stuurhelft.

De hoofdas heeft een dubbele buisstructuur, waarbij de eerste tegen hoofdas (verbonden met het zelfs aantal tandwielen) met een ketting verbonden is aan de binnenste as, door middel van de tandwielen op deas. Deze structuur geeft de latere hoofdas de rol van vrijloopas voor de achteruit, wat heeft geresulteerd in een lichtgewicht omkeermechanisme met een compacte structuur - zonder dat er een aparte vrijloopas nodig is. Bij het activeren van de wandelmodus worden de twee koppelingen van de DCT gebruikt om achteruit te kunnen bewegen met koppeling #1 en vooruit te kunnen bewegen met koppeling #2. Op deze manier is het nu mogelijk om vooruit van achteruit te manoeuvreren door alleen de koppeling te bedienen, zonder dat er ingeschakeld moet worden. Bovendien regelt het systeem snelheid door de koppeling minutieus te doseren bij een bepaald motorvermogen, bevestigd in het geheel veilig en echt in realistische situaties is. 

De 4 rijmodi zijn vervlochten met de DCT. Ze hebben allemaal dezelfde motor karakter en dezelfde instellingen voor vermogensafgifte en ophangingskarakteristiek als de manuele versie, maar voegen daar extra DCT-specifieke parameters toe: TOUR gebruikt de standaard fabrieksinstelling van soepele aangrijpende koppeling en gangwissels in de AT-modus, met een laag-naar - hoog toerentalregime voor het schakelen. SPORT maakt gebruik van een meer directe aangrijpende koppeling, met gangwissels die zijn bediening in een midden- tot hoog toerentalbereik. ECON heeft een zacht aangrijpende koppeling, en houdt de versnellingen vast in een laag- tot middentoerengebied bij een standaard schakelgevoel. RAIN heeft ook een zacht aangrijpende koppeling, houdt de versnellingen vast in een laag- tot hoog toerentalgebied en heeft een langzaam schakelgedrag in de AT-modus.