Dorpelingen met ketting woedend over GPL-factureringseisen - Stabroek News

2021-11-22 01:32:32 By : Ms. Amy lee

Log in voor volledige toegang tot stabroeknews.com. U kunt ook opmerkingen plaatsen en uw e-mailabonnement beheren.

Per abonnee is slechts één actieve sessie toegestaan.

Heb je geen account? Inschrijven

Inwoners van Ketting Village, West Coast Berbice zijn verontwaardigd over de factureringseisen van de Guyana Power and Light (GPL) Company, waarbij sommige particuliere bewoners kosten ontvingen van meer dan $ 350.000 op hun elektriciteitsrekening met slechts een periode van twee weken om de schuld te vereffenen.

De benarde toestand van deze bewoners werd gisteren benadrukt door de Alliance For Change tijdens een persconferentie op het hoofdkantoor in Campbellville.

Hoewel alle bewoners hun toezegging uitten om het vastgestelde bedrag dat door GPL was verzonden, op te heffen, zeiden ze dat ze gefrustreerd waren door het gegeven tijdsbestek en door vragen over facturering die in nutteloosheid eindigden.

Rhanda Khan, vertegenwoordiger van de groep, verklaarde dat hun benarde situatie begon in 2006, toen ze werden verplaatst van D'Edward Village, West Coast Berbice naar Ketting Village, vanwege werkzaamheden aan de Berbice-brug. Ze voegde eraan toe dat bewoners vanaf deze tijd tot 2008 de GPL-kantoren bezochten omdat er geen rekeningen werden uitgegeven aan iemand in hun gemeenschap. Ze kregen van GPL-personeel te horen dat hun namen nog niet in hun "systeem" waren ingevoerd, maar dat dit probleem snel zou zijn opgelost.

Na aanhoudende bezoeken en verzoeken om maandelijkse rekeningen, begonnen ze de jaren ervoor handgeschreven rekeningen te ontvangen. Ze stopten echter met het betalen van hun rekeningen nadat ze tot de ontdekking kwamen dat er blijkbaar geen rekeningen waren.

In januari van dit jaar begonnen bewoners elektronische rekeningen te ontvangen, maar tot hun grote ontsteltenis kwam het totaal uit op individuele bedragen van meer dan een kwart miljoen dollar.

Ze vormden een groep en benaderden het Onverwagt-kantoor van GPL, maar kregen te horen dat ze binnen twee weken de helft van alle verschuldigde bedragen zouden moeten betalen, met een extra periode van zes maanden om het saldo te wissen of de verbinding te verbreken. Ze konden niet aan de eisen voldoen en als gevolg daarvan "is het hele dorp nu in duisternis", zei Khan.

De bewoners roepen ambtenaren van GPL op om te helpen met langere terugbetalingstermijnen, aangezien ze op geen enkele manier van plan zijn om GPL van verschuldigde bedragen in gebreke te stellen. Ze voegden eraan toe dat ze vanwege hun magere verdiensten als suikerarbeiders en vissers op geen enkele manier aan de betalingsvraag van het bedrijf konden voldoen.

Een GRATIS overzicht van topnieuws uit Guyana dat u anders misschien zou missen. Elke ochtend bezorgd.