Hero of Zero: Grand Prix van Miami: VT1 en VT2 - Grand Prix Radio

2022-05-21 11:08:31 By : Ms. Cindy Huang

De updates van Mercedes lijken hun werk goed te doen. Vooral VT2 ging erg goed met als beloning een P1 voor George Russell, die overigens in VT1 een P2 pakte. Hamilton blijft nog wat achter met een P8 en P4, maar ze lijken beide het gaspedaal weer gevonden te hebben. Voor Mercedes is het nu zaak of ze dit vol kunnen houden dit weekend en de komende weekenden. Of de auto kan de hitte van Miami beter aan dan de anderen. Ik ben benieuwd naar wat ze dit weekend nog kunnen laten zien. 

Ja u leest het goed, Sebastian Vettel kwam voor VT1 met zijn ondergoed over zijn racepak de paddock ingelopen. Dit uit protest tegen de nieuwe regels van de FIA. De teams moeten nu gaan handhaven op het dragen van het juiste brandveilige ondergoed en dat de coureurs geen sieraden dragen. Vettel is het daar duidelijk niet mee eens. Ook Lewis Hamilton ziet de nieuwe regels niet zitten. Hij kwam naar de persconferentie met acht ringen, vier kettingen, drie horloges en oorbellen om. De nieuwe regels zijn tot dusver nog niet echt een succes. 

Een bericht gedeeld door Autosport (@autosport)

Na wat slechtere raceweekenden lijkt Miami goed uit te pakken voor de Fransman. Terwijl zijn teamgenoot, Yuki Tsunoda, het lastig had met de juiste set-up en balans vinden leek het Pierre Gasly beter te lukken. De goede prestaties worden dan ook beloond met een P5 en P7. Het is hopen dat hij deze goede vorm meeneemt door het hele weekend en flink wat punten kan pakken voor het team. 

Na nogal een slecht weekend van Carlos Sainz in Imola verwacht je een beter begin aan een nieuw raceweekend. Helaas lukt het de Spanjaard niet om de auto onder controle te houden. Tijdens VT1 blokkeerde hij zo hard dat hij spinde en zijn band lek reed. Hierdoor ging er kostbare tijd verloren. Ook VT2 ging niet zoals gepland. Hij raakte de auto kwijt en eindigde zo in de muur. Dit betekende schade voor de rode bolide en een rode vlag. Sainz moet dus hard aan de slag om het vertrouwen in de auto weer terug te krijgen. 

A premature end to Carlos Sainz's FP2 session 💔#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/Daz29vaFD1

Ook het weekend van Max Verstappen begint niet goed. Met vrije training 1 had de Nederlander last van een oververhitte motor en kwam om de haverklap weer de pits in. Ook vrije training 2 ging niet zonder problemen. Hij stond een half uur binnen en met naar buiten rijden klaagde Verstappen over problemen met sturen. Niet veel later stond zijn rem ook in de fik en was het een hele uitdaging om zonder goed stuur naar binnen te komen. De garage van Red Bull mag dus hard aan het werk om het weekend van de wereldkampioen zonder problemen te laten verlopen, want nog een uitvalbeurt kan er niet bij. 

Trouble for Max Verstappen 😩 His right rear brake is seemingly on fire, with the Dutchman forced back into the pit lane! #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/5C7xYiN3hK

Het nieuwe asfalt, het warme weer en een nieuw circuit zijn factoren waarmee de coureurs het lastig hebben. Vooral het gladde, nieuwe asfalt lijkt een groot ding. vele coureurs hebben al een spin of een glijder gehad, dat liep niet goed af voor iedere coureur, zo hebben Bottas en Sainz al schade gereden. Ook het nieuwe circuit krijgen ze maar lastig onder controle. sommigen hebben moeite met de juiste set-up vinden en anderen weer met wat bochten. Delen van het circuit zijn erg smal en hebben soms wat weg van een kartbaan. Voor de coureurs is het zaak dat ze veel rondes rijden en hopen dat ze dan de juiste lijnen en set-up kunnen vinden. 

Lees ook: VT2 GP Miami: Problemen voor Verstappen, Mercedes snelste

Lees ook: Horner over problemen Verstappen eerste vrije training GP van Miami

Lees ook: VT1 GP Miami: Ferrari, Red Bull en Mercedes dicht bij elkaar

Om bepaalde functionaliteiten zoals het onderzoeken van uw gedrag op onze website aan te bieden gebruiken wij analytische en tracking cookies op onze website. Omdat we uw privacy belangrijk vinden, vragen we u de tracking cookies te accepteren. Wilt u eerst meer informatie over onze Cookie-policy, klik dan op ‘Meer informatie’.